Bømlo FHS
Ny drakt til ny identitetsstrategi
- Logo og profil
- Print og trykksaker
- Strategi
- Web/digitalt
Oppgaven: Utarbeide en profil til ny identitetstanke
Resultatet: En fargerik profil med moderne og lokal egenart
Bømlo Fokehøgskule ønsket en ny drakt tilpasset skolens nye identitetstanke: «opplev», og derfor ble det utlyst en konkurranse mellom flere nære byråer om å danne deres nye uttrykk.
Som byrå for Bømlo FHS gjennom en årrekke har vi opparbeidet oss et inntrykk av hva vi mente var deres egenart. Vi ser på beliggenheten til skolen som et fortrinn blant folkehøgskolene på vestlandet. Omringet av hav og svaberg og ikke langt mellom fjelltoppene mangler det ikke på fantastiske naturopplevelser for elevene.
Vårt forslag rendyrket skolens beliggenhet gjennom forenkling av Siggjo, landemerket som ruver høyt over fjorden. Logo fungerer godt på ulike formater og media og beholder symbolikk og egenart både som både vertikalt og horisontalt format.
Vi utarbeidet en fargepalett som reflekterer landskapet rundt, som blant annet havet, de gylne svabergene og furuskogen. I samspill med nye profilfonter fremstår de moderne og fungerer godt med bildeprofilen.