<Sjór>

Norsk sjømat i internasjonal innpakning

Havet – eller sjór på norrønt – har vært grunnlaget for liv, arbeid og kultur langs norskekysten i tusenvis av år. Sjór kombinerer kystkultur og familieeierskap med et globalt blikk – og leverer de fineste norske råvarene fra kilden til kunder over hele verden.

Utfordring

Å lage en tydelig og gjenkjennbar merkevare som står sterkt internasjonalt, men fortsatt føles norsk, moderne og lett å forstå.

Hva vi gjorde

Resultat

En helhetlig merkevare med navnet «Sjór» og profilen «Finest Norwegian Seafood», som gir selskapet et tydelig, ekte og troverdig uttrykk.

Som en integrert del av Bremnes Seashore-konsernet samarbeider Sjór tett med utvalgte leverandører, alltid med fokus på kvalitet og bærekraft. Zpirit har bidratt i hele identitetsprosessen – fra navnevalg og logo til visuell kommunikasjon på web, messer, trykksaker og profileringsmateriell. Målet var en identitet som fungerer like godt her hjemme som i markeder i Europa og resten av verden. 

Fra kyst til kyst

Navnet, logoen og det visuelle uttrykket henter inspirasjon fra kystens historie og håndverket bak norske sjømatprodukter. Ryddige linjer, rene flater og et moderne typografisk uttrykk gjør identiteten tidløs og fleksibel, samtidig som den forankrer Sjór i norsk tradisjon.

Merkevaren i møte med verden

Den visuelle profilen er utviklet for å fungere på tvers av kulturer og flater. Fra websiden til messestands, brosjyrer og produktkataloger – uttrykket er helhetlig, internasjonalt og lett å lese, uansett hvor i verden Sjór møter sine kunder.

Vi vil gjerne jobbe med deg!

Vi elsker å fordype oss i din virksomhet, foredle din kommunikasjon og feire dine resultat. Når du lykkes, lykkes vi!

Få en gratis SEO-analyse!