Kvinnherad Breiband
Popkulturell fornyelse på nett
- Foto
- Illustrasjon
- Logo og profil
- Web/digitalt
Oppgaven: Forenkle brukeropplevelsen på nett
Resultatet: En ren og brukervennlig nettside med popkulturelle pek
Kvinnherad Breiband ønsket seg ny nettside og en forfriskning i profilen. Raskt oppstod idéen om et grunnkonsept rundt hvor viktig god nettforbindelse er for å holde seg både oppdatert og underholdt i disse «strømmetider». Konseptet visualiseres ved å kombinere Kvinnherads overdådige naturlandskap med kjente popkulturelle øyeblikk.
Bildeprofilen har stort potensiale for utvidelse, og kan videreutvikles med tiden uten at konseptet vannes ut. Vi håper det kan få alt fra den nostalgiske tv-titter til yngre streamere til å trekke på smilebåndene. Bildekonseptet er et godt utgangspunkt for kampanjer og konkurranser, og kan involvere følgere til å delta med egne motiver fra egne favorittfilmer og spill.
Et viktig punkt for kunden var å gjøre all interaksjon så enkel som overhodet mulig for en bred målgruppe, noe som gjør det naturlig å bruke trekkspilløsninger og forenkle språk og struktur. Vi må også berømme Kvinnherad Breiband som allerede benytter et språk som ufarliggjør interaksjonen og tilfører humor og god tone.
Ellers er fargepalett basert på grønnfargen i det skogdekte landskapet som litt over mot blåisfargen i vannet fra Folkefonna, komplimentert med gule elementer som en varm kontrast. Skjermen står som grunnform i ulike formater, som de ulike flatene vi bruker nett på, fra telefon til laptop.
Vi har virkerlig kost oss både på konseptuelt plan og på utviklersiden med dette prosjektet. Kvinnherad Breiband har vært en «ja-kunde» som har tatt en sjanse som en relativt liten aktør med mange store aktører som konkurrenter. Vi kan ikke legge skjul på at dette har vært spesielt gøy å arbeide med og vi håper å kunne utvikle konseptet videre.
«Status på heimesida og responsen vi har fått internt og frå kundar har vore ingenting anna enn POSITIV. Bestillingsskjema ser ut til å fungere, produkta har «slått an» og den er rett og slett veldig stilig!»
Gunnhild Nilsen Hillestad
Daglig leder, Kvinnherad Breiband