Oppgaven: Kosteffektivt levere friske produktdesign som fanger blikket og appellerer til TOROs målgrupper.

Resultat: Økt salg for flere produktserier.

Zpirit har samarbeidet med TORO om å videreutvikle designet på flere av de kjente og kjære rettene deres. Hver produktlinje har sine klart definerte målgrupper, og emballasjedesign handler fullt og helt om å treffe riktig. Jobben vår ble å ivareta et felles utrykk, samtidig som egenarten til de ulike rettene innen samme produktlinje ble bevart.

I ett av TORO-oppdragene videreutviklet vi Velbekomme Risengrynsgrøt til en Julegrøt for julesesesongen 2010. TORO ønsket å implementere trollfigurer fra de godt kjente julereklamene i pakningene, og Zpirit fikk oppgaven med å organisere de nye elementene i emballasjedesignet – samtidig som merkevaren ble ivaretatt. Vi la til nye detaljer for å forsterke juleuttrykket, deriblant gullsløyfen som gav pakningen et elegant gavepreg.

«Mer av det Gode» er en linje med supper som hovedsakelig retter seg mot yngre kvinner som er ute etter smaksopplevelser av god kvalitet. Til denne produktlinjen utarbeidet vi pakningsdesign for to nye supper, der arbeidet blant annet innebar retusjering av bilder, disponering av innhold og illustrasjoner.

I andre enden av TOROs målgrupper har vi menn, mer spesifikt single menn, som ønsker raske retter med minst mulig arbeid og noe større porsjoner. For denne gruppen produserte vi pakningsdesign for tre pastaretter. Dette er produkter som gir deg en «quick-fix» til middag, og vi var derfor ute etter enkelhet i uttrykket: Ingen dingser, lite dekor, ikke noe unødvendig dill dall som grønne urter. Bare ren pasta som er rask og enkel å tilberede – med vann som eneste ekstra ingrediens. For denne pastalinjen fikk Zpirit det overordnede AD-ansvaret for fotografering i London og ansvar for prosjektgjennomføringen.

Alle TORO-prosjektene munnet ut i pakningsdesign som traff målgruppene sine, noe økte salgstall talte sitt tydelige språk om.

Knyttet til prosjektet:

Vis mer arbeid