Oppgaven: Løfte pakningsdesignet på flere av Tilbords-kjedens egenutviklede produkter.

Resultat: Markant økning i salgstallene.

Merkevarekonseptet Tilbords har røtter helt tilbake til 1854, da den tradisjonsrike familiebedriften Peter M. Kolderup ble etablert som importør av blant annet porselen. De eksklusive og vakre varene spredte seg raskt og i 1976 slo flere kjøpmenn seg sammen for å selge serviser, glass, kjøkkenutstyr og interiørprodukter gjennom det vi i dag kjenner som Tilbords. Kjeden leverer i dag inspirerende og fristende produkter til det norske folks kjøkken og hjem, og består av over 120 fysiske butikker og en nettbutikk.

Tilbords har en rekke egenutviklede produkter i varesortimentet. For å presentere disse produktene på en måte som gjenspeiler kvaliteten, vendte kjeden seg til Zpirit med ønske om nye pakningsdesign.

 

I utviklingen av de nye pakningene valgte vi å kombinere produktfotoene med stockfoto, en effektiv løsning som reduserte fotokostnadene betraktelig. Vi la også stor vekt på presentasjonen av salgsfremmende informasjon. I sum løftet disse grepene pakningene fra det relativt anonyme til et lekkert nivå.

Ved å holde produktfoto og etterbehandling av bilder innen byrået ble arbeidsflyten mer effektig og kostnadene ytterligere kuttet. Vi hadde også større mulighet til å sørge for at profil og identitet ble ivaretatt gjennom billeduttrykket.

En markant økning i salgstallene etter lansering av de nye pakningsdesignene, bekrefter langt på vei at resultatet vi leverte hadde ønsket effekt. Vi har også fått gode tilbakemeldinger fra medarbeidere ute i butikkene til Tilbords, som opplever at de nye pakningsdesignene hjelper dem i jobben som selgere og øker stoltheten for kjedens egne produkter.

Knyttet til prosjektet:

Vis mer arbeid