«Stuperen» fanget Gullsild

I 2013 ble Schat-Harding og Noreq samlet i Harding Safety AS, med ambisjon om å bli verdens ledende leverandør av maritime livredningssystemer. Selskapet har nær 1000 ansatte, verdens største servicenettverk, og Zpirit som byråpartner.

Som et ledd i den globale storsatsingen, ønsket Harding å få laget en profileringsfilm som skal øke kjennskapen til, og bevisstheten om selskapet ute blant kunder, leverandører og myndigheter. Samtidig skal filmen også bidra til å sveise den internasjonale bedriften sammen til ett Harding.

Resultatet ble en film som framhever Hardings stolte industrihistorie, der selskapet har vært pioner innen sikkerhet til sjøs siden 1928. Harding og Zpirit har høstet mange lovord for «The Diver», og i 2014 vant filmen Gullsild i kategorien beste reklame- og informasjonsfilm. «The Diver» er også vist på TV2 Nyhetskanalen, og ble dermed den første Zpirit-produksjonen på riksdekkende fjernsyn.