Et skoleår som virkelig frister

Bømlo Folkehøgskule lokker fram det beste i elevene sine gjennom et år med spennende opplevelser og lærdom på ulike linjer. Vi har lokket fram det beste med folkehøgskolen i en film som skal inspirere nye kull til å søke seg til utdanningsperlen på Finnås.

Filmen er satt sammen av klipp som skolens elever og ansatte selv har fanget på kamera, supplert med manus, utfyllende filmmateriale og intervjuopptak levert av Zpirit. Med alt det fine råstoffet på plass, bestod hovedjobben av å klippe, redigere og ikke minst sørge for de avgjørende siste finjusteringene.

— En helt sentral del av filmprosjektet har vært å hjelpe Bømlo Folkehøgskule med en strategi for spredning av filmen på Facebook og andre sosiale medier, slik at skolen faktisk når ut til den definerte målgruppen bestående av potensielle elever og deres familier og venner med budskapet. Det har vi lykkes med. To uker etter lanseringen er filmen spredt til 64.468 personer, vist 19.656 ganger, likt 707 ganger og delt 173 ganger. De som ser, liker og deler filmen er i all hovedsak i/tett knyttet til målgruppen til skolen, oppsummerer Steinar Hårde, konsulent i Zpirit.